dinsdag 13 juni 2017

D66 Rijssen-Holten zoekt kandidaat raadsleden

Ieder D66 lid in de gemeente kan zich kandidaat stellen voor onze gemeenteraad. Als raadslid heb je verschillende taken en verantwoordelijkheden. Op de website van de Nederlandse vereniging voor raadsleden lees je hier meer over.

Lijkt dit jou interessant?  Kijk wat de voorwaarden zijn om raadslid te kunnen worden:

• Je bent toegewijd en loyaal aan D66, aan onze gemeente en de lokale afdeling van D66 die hierbij betrokken is.
  • Het vervullen van een rol in de gemeenteraad is meer dan het bijwonen van de vergaderingen. Het vraagt om een actieve en betrokken houding met de bewoners en maatschappelijke organisaties. Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van wijkvergaderingen, het bijwonen van sportwedstrijden en andere evenementen. Deze maatschappelijke betrokkenheid vormt een mooie combinatie met een onafhankelijke en controlerende houding in de raad.
  • Je moet beschikken over voldoende tijd voor het uitvoeren van de taken als raadslid en flexibel met deze tijd om kunnen gaan. Het raadswerk neemt minimaal 10 uur per week in beslag. Deze uren vinden plaats op onregelmatige tijden, zowel overdag, ‘s avonds als in het weekend.
  • Buiten dit moet een raadslid minimaal een half jaar lid zijn van D66, maar het is ook mogelijk om dispensatie te krijgen het Landelijk Bestuur.

Om deze taken goed te kunnen doen is het prettig om te beschikken specifieke competenties, deze zijn beschreven in een profiel:

Lees het gehele profiel.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een mail naar Herman Klein Velderman, via D66 Rijssen Holten d66rijssenholten@gmail.com. Dat kan tot eind oktober 2017.