zondag 11 juni 2017

Herman Klein Velderman kandidaat lijsttrekker D66 Rijssen-Holten

Bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar maart zal D66 weer met een eigen lijst meedoen in Rijssen-Holten. Op 26 mei j.l. sloot de termijn voor de aanmelding als kandidaat voor het lijsttrekkerschap bij die verkiezingen. Het huidige raadslid, Herman Klein Velderman (1966), heeft zich als enige kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap.

In de toelichting op zijn kandidaatstelling motiveert hij zijn kandidatuur als volgt:

“De afgelopen drie jaar heeft D66 Rijssen-Holten zich ingezet om een meer liberaal geluid in de gemeenteraad te laten horen. Het bespreekbaar maken van onderwerpen die echt leven in de kernen van onze gemeenten is daarvan een mooi voorbeeld. Mensen en organisaties weten D66 te vinden en we trekken vaak samen op. Er is veel werk verricht door D66 Rijssen-Holten, en we hebben ook veel bereikt. Het kan natuurlijk altijd beter. We willen ondernemers en inwoners meer eigen verantwoordelijkheid en keuzevrijheid geven. Ook willen we dat de gemeente de verzuiling in de gemeente terugdringt. Ik zet graag het werk van de afgelopen drie jaar voort en wil D66 Rijssen-Holten in 2018 nog sterker op de kaart zetten. Meer kiezers, meer zetels en deelname aan de coalitie is mijn inzet voor de gemeenteraadsverkiezing in 2018. Vandaar dat ik mij kandidaat stel als lijsttrekker voor D66 Rijssen-Holten.

Tussen 24 juni en 8 juli kunnen de leden middels e-voting stemmen op de kandidaten. Leden krijgen hierover persoonlijk bericht.