dinsdag 9 mei 2017

Han van Veen (68) overleden

Onlangs bereikte ons het zeer verdrietige bericht dat in de vroege ochtend van zondag 7 mei zeer gewaardeerd D66 lid Han van Veen op 68 jarige leeftijd overleden. Al in 2015 werd bij hem slokdarmkanker geconstateerd, waaraan hij uiteindelijk is overleden.

Han werkte meer dan veertig jaar bij gemeente Rijssen (na de herindeling Rijssen-Holten), waar hij in 2013 afscheid nam als hoofd van de afdeling wonen en ondernemen. Mede vanwege deze jarenlange ambtelijke ervaring werd hij met open armen ontvangen bij D66. “Hij wist precies hoe de hazen liepen en het politieke spel in deze gemeente moest worden gespeeld”, aldus Herman Klein Velderman. Han werd in 2012 lid van D66 en was sindsdien zeer betrokken bij de lokale politiek. Zo schreef hij mee aan het programma voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Hij was enige tijd bestuurslid van de D66 afdeling Twente-West, waar hij verantwoordelijk was voor de financiën, totdat hij in 2015 voor onze partij in Rijssen-Holten lid werd van de commissie Grondgebied.

We zijn hem dankbaar voor alles wat hij voor ons heeft betekend. Wat gaan we hem missen.
We wensen Rita, kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe.

Er is gelegenheid tot condoleren op donderdag 11 mei van 19.00 – 19.30 in het uitvaartcentrum Lentferseweg 120 te Rijssen.