vrijdag 3 juni 2016

Commotie over vragen in de raadsvergadering

We krijgen de wind van voren van onze mede raadsleden, maar is dit terecht?

Tubantia:

D66: raad Rijssen-Holten is onjuist geïnformeerd; coalitie: dit is gebakken lucht

Reacties op twitter:

De feiten op een rij:

Citaat uit de commissie MDV 4 april van wethouder Cornelissen:

Er wordt gekeken naar mogelijkheden met woningbouwcorporaties, met marktpartijen of een combinatie daarvan en er wordt onderzocht welke mogelijkheden er zijn om doorstroming op de woningmarkt te stimuleren. Het gaat om ca. 100 extra woningen, waarbij onderzoek wordt gedaan naar de haalbaarheid van diverse locaties, zoals Pinkeltje, Kruimeltje en de voormalige Willem Alexander School. Link naar verslag van de Commissie MDV van 4 april 2016

Brief met beantwoorde vragen gesteld op 26 april.

3-6-2016 12-57-38
Vraag van D66 aan de wethouder op 2-6-2016

• Waarom heeft de wethouder de raad op 4 april onjuist en onvolledig geïnformeerd en niet verteld dat er al een besluit lag om het bestemmingsplan voor te bereiden om woningbouw mogelijk te maken voor de locatie Willem Alexanderschool.

Op 4 april wordt de raad geïnformeerd over dat er “gekeken naar mogelijkheden”, “en er wordt onderzocht welke mogelijkheden er zijn om doorstroming op de woningmarkt te stimuleren.” ,”waarbij onderzoek wordt gedaan naar de haalbaarheid van diverse locaties, zoals Pinkeltje, Kruimeltje en de voormalige Willem Alexander School.”

Terwijl er op 29 maart al besloten was om een bestemmingsplan voor te bereiden voor de locatie Willem Alexander school. Er wordt dus op het moment dat de wethouder de commissie informeert al niet meer gekeken naar mogelijkheden op diverse locaties, er is al besloten een bestemmingsplan voor te bereiden op de locatie Willem Alexander school.